Dungun : Dua sahabat maut kemalangan di KM79.8 Jalan Kuantan-Kuala Terengganu, di Kampung Batu 49, di sini, kira-kira 12 tengah malam tadi.
Mohd Syafiq Shafie, 21, meninggal dunia kira-kira 1 pagi ini.
Rakannya, Mohd Zakaria Mansor, 21, menghembus nafas terakhir ketika menerima rawatan di Hospital Dungun, pada 4.11 pagi.
Kejadian berlaku apabila Proton Wira dipandu Mohd Zakaria dipercayai hilang kawalan sebelum masuk ke laluan bertentangan dan melanggar Nissan Navara.
Berikutan itu, Perodua Axia yang berada di belakang pacuan empat roda terbabit gagal mengelak sebelum merempuh bahagian belakangnya.
Ketua Polis Daerah Dungun, Superintendan Ahmad Zailani Yaacub mengesahkan kejadian itu dan berkata, pemandu Navara dan Axia tidak cedera. -HM

Manjung : Jika sudah ajal sesaat pun tidak dapat lari namun apa yang paling sedih adalah sudahlah mangsa dan motosikal nya dilanggar dia juga dibiarkan dalam kesakitan sehingga temui ajal.

Satu kejadian langgar lari oleh lori di Batu 3 Jalan Damar Laut-Segari, sebelum simpang tiga Damai laut. Mangsa seorang anggota polis di Balai Polis Segari, nama Mohamad Firdaus bin ibrahim.

Mangsa mengalami kecederan parah dikepala dan badan maut ditempat kejadian, butir-butir lengkap kejadian .


BERITA KEMATIAN ANGGOTA IPD Manjung
1. Nama : L/Kpl 169xxx Mohammad Firdaus bin Baharum
2. Tarikh Lahir / Umur 02/07/1987 @ 29 tahun.
3.Tarikh msk PDRM : 16/10/2008
4. Tmpt. Tugas: Konst/L/Kpl/Kpl Bilik kurungan 3, Balai Polis Segari, IPD Manjung
5.Taraf Perkahwinan : Kahwin.
6. Nama Isteri / KPT : Nurul Ain Binti Mohd Zain
Kpt: 870729-02-xxxx
Tel: 0135909xxx
7. Bil. Anak : 1 Orang.
7.1.Muhammad Adam Fawwaz Bin Mohammad Firdaus - Umur : 2 thn
8.Sebab-Sebab kematian : Kemalangan Maut bersabit Trafik Manjung rpt.: 5044/16
Peg Penyiasat - Insp Athirah
9.Tarikh/Masa Kematian : 28/10/2016 @ 1945hrs.
10. Tmpt Kematian : Batu 3 Jalan Damar Laut-Segari
11.Kematian Luar / Dalam Tugas : Luar Tugas.
12. Nama/Alamat waris : Nurul Ain binti Mohd Zain
No. 70 Taman Utama, Jalan.Gangsa 05150 Mergong, Alor Setar, Kedah
13. Pekerjaan Isteri : Pembantu Kementerian Belia dan Sukan, Kedah
14. Tempat Kebumi : Tanah Perkuburan Kampung Mukim Wang Tepus, Jitra, Kedah.
15. Jenazah akan dikebumikan selepas solat asar 29/10/2016
16. Pengurusan Jenazah : IPD Manjung
Untuk makluman. Tk.


Apa yang berlaku pada Koperal firdaus amat tragis, beliau meninggalkan isteri dan seorang anak berusia 2 tahun.

Beliau maut dengan jari telunjuk seseolah menujuk arah kiblat diwaktu solat semoga rohnya bersama insan-insan yang diredai Allah.

Punca kejadian sebenar masih disiasat oleh pihak berwajib, jenazah mangsa akan dikebumikan Tanah Perkuburan Kampung Mukim Wang Tepus, Jitra, Kedah. Al fatihah 

Satu lagi video yang menjadi perbincangan hangat dalam rancangan televisyen popular Thailand mengenai video parti karaoke. Tiada apa yang pelik mengenai aktiviti tersebut kerana ianya perkara biasa di Thailand, tetapi apa yang mengejutkan ialah terdapat hantu dalam video tersebut.


Sepanjang parti berlangsung, kamera bergerak secara rambang untuk menangkap gambar kesemua tetamu. Pada masa itu seorang tetamu lelaki duduk di hadapan pintu dan tanpa disedari di sebelahnya terdapat seorang lagi lelaki yang sedang duduk.

Pengacara rancangan televisyen ini turut menceritakan tentang kejadian kemalangan ngeri yang menimpa salah seorang tetamu ketika dalam perjalanan ke parti tersebut sehingga menyebabkan kematian. Walau bagaimanapun, roh lelaki tersebut tetap mahu menyertai rakan-rakannya. Tiada siapa yang menyedari kehadiran lelaki tersebut sehinggalah video ini diulang tayang.

Rancangan ini juga turut memaparkan gambar kemalangan pemuda yang berlanggar dengan lori pickup ketika menunggang motosikal ke parti tersebut. Kecederaannya amat serius sehingga meninggal dunia di tempat kejadian.

 
Lahar Yooi : Apa yang berlaku mungkin sudah suratan takdir yang pasti Isteri dan seluruh keluarga Arwah Shukri amat perit untuk menerima semua ini.

Sama-sama kita doa yang terbaik buat arwah dan semoga isteri dan seluruh ahli keluarganya tabah menerima dugaan ini.

Jasad Shukri selamat disemadikan di kampung halaman nya Lahar Yooi, ini info terbaru dari sahabat nya apa yang berlaku sebelum jasad tersebut disemadikan .



Alhamdulillah. Ramai yang datang solat jenazah Arwah Shukri bin Saad. Pengebumian berjalan lancar arwah telah pun selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Masjid Jamek Lahar Yooi selepas Asar td.
Siapa kita nak menghukum tindakan arwah. Ingatlah dalam kita membuaat komen di fb atau di laman sosial jgnlah menjatuhkan hukum kerana kita tidak berada di tempat arwah. Apa masalah arwah. Adakah arwah kemurungan selepas pelbagai rentetan kisah duka dalam hidup arwah. Hanya rakan terdekat dan keluarga yg tahu.
Apa hak kita sebg org luar nk komen mcm 2 ttg arwah. Bawak 2 la mengucap semua.
Itu bahagian arwah. Bahagian kita x tahu mcm mana...fikir fikir kan laaa sblm komen.
Selamat tinggal Sahabat walau kita x rapat. Tp sebg org kg kehilangan anda amat dirasakan. Semoga roh anda bersama mukminin. - Khairi Yahaya

Salam takziah dari kami di Blog ini yang menyiarkan kisah ini dari awal hingga akhir-Al fatihah 

Nibong Tebal: Penantian suatu penyiksaan, berbagai andaian ditujukan pada arwah apabila dia membuat keputusan untuk akhiri riwayatnya dengan TERJUN dijambatan kedua Pulau Pinang, paling menyetuhan hati luahan terakhirnya dimedia sosial yang menjadi viral.
Mayat Mohd Shukri Saad,38, yang terjun dari Jambatan Sultan Abdul Halim Muadzam Shah, ditemui nelayan empat kilometer dari lokasi kejadian jam 9 pagi tadi.









Ketua Polis Daerah Seberang Perai Selatan, Superintendan Shafee Abd Samad berkata, mayat Mohd Shukri ditemui pada tiang P88 jambatan berkenaan.
Beliau berkata, mayat lelaki itu ditemui dalam keadaan lengkap berpakaian dan memakai beg sandang.
Menurutnya, mayat akan dihantar ke jeti berdekatan sebelum diserahkan kepada pihak hospital bagi tujuan bedah siasat dan pengecaman.

Kisah adik comel ini pernah menjadi Viral pederitaan nya melawan penyakit nya mendapat perhatian ramai pihak termasuk lah Ajak Shiro, adik ini minat sangat ULTRAMAN namun kini dia sudah tiada Allah lebih sayangkan nya.

Ungkapan terakhir Arwah adik Qayyum buat ramai sebak :

ADIK sayang mama’ demikian ungkapan terakhir Muhammad Hafiq Qayyum Abdullah sebelum pergi menghadap Ilahi, akibat penyakit kanser darah atau Leukemia AML M7 yang dihidapi, pagi semalam.

Adik Qayyum, 3, yang pernah mendapat perhatian rakyat Malaysia kerana mahu bertemu dengan adiwira kegemarannya, Ultraman, menghembuskan nafas terakhir di Hospital Kuala Lumpur, kira-kira pukul 8.15 pagi.




Jenazah Qayyum telah selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Jalan Pusara, Telok Gong, Klang kira-kira jam 1 petang, pada hari yang sama.
Menurut ibunya, Siti Norhasimah Uprejar; 29, malam sebelum pemergian anaknya, Qayyum tidak henti-henti batuk hingga menyebabkan wajahnya pucat dan badannya mula berbintik-bintik sebelum dibawanya ke hospital kira-kira 2.30 pagi.
“Kami sampai HKL jam 4 pagi. Masa itu, Qayyum dah sesak nafas dan doktor pun minta kami sekeluarga terima segala kemungkinan. 
“Waktu dia dah nazak, saya cakap dengan dia ‘mama dah halal susu yang mama bagi, kalau adik nak pergi… pergilah. Mama redha. Dalam pukul 8, dia tarik nafas sekali je sebelum meninggal dunia,” katanya yang ditemui Mynewshub, sebentar tadi.
Dalam pada itu, Siti Norhasimah turut menahan sebaknya apabila mengingati ungkapan terakhir anak bongsunya sebelum pergi menghadap Ilahi buat selama-lamanya.
Kata Siti Norhasimah lagi, sepanjang perjalanan ke hospital itu tidak henti-henti anaknya mengucapkan ‘adik sayang mama’ menyebabkan hatinya diruntun rasa sayu.
Bagaimanapun, Siti akui dia sekeluarga redha dengan pemergian anak kesayangan itu kerana sudah tidak sanggup melihat Qayyum terus menderita menahan sakit yang dihidapi.
Malah, beberapa hari sebelum Qayyum meninggal dunia, Siti Norhasimah mengakui dia menyedari perubahan sikap anaknya itu.
“Qayyum selalunya suka sangat makan udang. Tapi tiba-tiba dia tiada selera dan hanya makan seekor udang.
“Selalu dia kalau nak tidur suka tutup lampu. Namun akhir-akhir ini nak sentiasa buka lampu.
“Kemudian, dekat semua orang termasuk datuknya dia ucap kata-kata sayang,”katanya.
Pada April lalu, Qayyum pernah menjalani pembedahan pemindahan sum-sum tulang yang diperoleh daripada abang sulungnya, Muhammad Fakrul Fahmi.
Minggu lalu, Mynewshub berpeluang bertemu dengan adik Qayyum yang meluahkan permintaannya menginginkan sambutan hari jadi bertemakan watak adiwira terkenal Ultraman.
Sebelum ini, Qayyum ada menjalani pembedahan pemindahan sum-sum tulang yang diperolehi daripada abang sulungnya, Muhammad Fakrul Fahmi; 9, pada April, dan menunjukkan perkembangan positif.
Namun, semuanya berubah baru-baru ini apabila doktor mengesahkan sel kansernya kembali aktif dan merebak sehingga menyebabkaan Qayyum sudah berada di tahap yang sudah tidak dapat dirawat.
Penderitaan adik Qayyum mendapat perhatian umum apabila dikunjungi artis seperti Ajak Shiro yang berpakaian adiwira Ultraman, Lisa Surihani, Siti Elizad dan ramai lagi yang prihatin akan nasibnya.
Bagi yang ingin menghulurkan sumbangan kepada keluarga adik Qayyum, boleh berbuat demikian menerusi nombor akaun Maybank bapanya, Abdullah Ashaari, 162450246179. – MYNEWSHUB.CC


BANDAR SERI JEMPOL : Sepasang suami isteri maut, manakala dua yang lain termasuk anak mereka berusia 13 tahun cedera dalam kemalangan di Jalan Besar FELDA Serting Hilir di sini, malam ini.

Dalam kejadian jam 9 malam, Nasrudin A Ghani, 53, dan Noridah Ahmad, 47, meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah pada kepala dan beberapa bahagian badan.

Ketua Polis Daerah Jempol, Superintendan Noorzainy Mohd Noor, berkata anak perempuan pasangan itu yang duduk di belakang cedera ringan, manakala pemandu sebuah lagi kereta cedera parah.








"Siasatan awal mendapati kereta dipandu seorang lelaki berusia 20 tahun hilang kawalan dan masuk ke laluan bertentangan sebelum bertembung dengan kereta dinaiki tiga beranak itu," katanya di sini, malam ini. 


Katanya, semua mangsa dihantar ke Hospital Jempol dan kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Prai: Seorang kelindan lori berusia 35 tahun, mati selepas terjun dari lori dinaiki dalam keadaan lehernya diikat dengan tali pada pemegang tangan pintu kenderaan itu, hari ini.
Sebelum kejadian 3.30 petang itu, lelaki itu dikatakan bergurau dengan rakannya dia ingin mati namun tidak diendahkan pemandu lori berusia 58 tahun.
Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah, Asisten Komisioner Nik Ros Azhan Nik Abd Hamid berkata, lelaki berkenaan dan rakannya dalam perjalanan dari Bayan Lepas untuk menghantar barang kepada pelanggan.


Beliau berkata, setiba di Prai, lelaki yang pernah dirawat di Hospital Bahagia Tanjung Rambutan, Perak, memberitahu rakannya dia mahu membunuh diri.
"Rakannya menganggap ia gurauan dan terkejut apabila namun lelaki itu mengikat lehernya dengan tali yang digunakan untuk mengikat barang pada pemegang tangan pintu lori.
"Lelaki itu kemudian membuka pintu sebelum terjun dari lori menyebabkan lehernya dijerut tali berkenaan," katanya.

Nik Ros Azhan berkata, lelaki yang beralamat di Batu Kurau, Perak, itu baru tiga hari bekerja dan kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut.

Prai : Di mana kamu Syuk !! isteri, anak-anak mu, keluarga mu dan sahabat handai mu menanti mu ramai yang terkejut dengan apa yang kamu lakukan.
Jasad lelaki yang dipercayai terjun dari Jambatan Sultan Abdul Halim Muadzam Shah semalam masih belum ditemui dan operasi mencari dan menyelamat masih dilakukan, di sini, pagi tadi.
Operasi yang dihentikan pada 7 malam semalam disambung semula 8 pagi tadi membabitkan beberapa agensi lain termasuk Jabatan Bomba Dan Penyelamat, Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM), Pasukan Polis Marin dan Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM).




Komander Operasi, Penolong Penguasa Bomba Mohd Rosmaidi Baharuddin berkata, helikopter APMM dan dua penyelam bomba antara yang terbabit dalam operasi berkenaan.
Beliau berkata, kawasan pencarian dibahagikan di beberapa lokasi dan pihaknya membuat pencarian di bahagian dasar laut yang berlumpur di kawasan tempat lelaki berkenaan terjun.
"Sehingga jam 10 pagi ini, unit penyelam kami memberitahu bahawa tahap kejelasan air berada di tahap rendah dan arus air tidak beberapa laju seperti semalam.
"Pada selaman pertama, kami masih belum dapat mengesannya dan selain itu helikopter milik APMM juga membuat pemantauan di udara," katanya.

Team scuba bomba Penang buat selaman dua kali tetapi masih gagal menjumpai. Operasi disambung esok pagi. Doakanlah agar dipermudahkan.

Siapa tidak mahu rumahtangga yang bahagia selepas kahwin, kebahagian lah diimpikan oleh setiap pasangan lepas ijab dan kabul.

Namun bukan semua insan akan merasa nikmat itu ada sesetengah nya hanya angan-angan kerana apa yang berlaku selepas itu tidak seperti apa yang mereka impikan.

Ini lah yang berlaku kepada seorang isteri yang menderita akibat terdapat nya kekerasan dalam rumah tangga.

Luahan sayu wanita yang dikenali dengan nama ilda ini buat  sebak siksa nya hidup dia : 






Bismillahirrahmanirrahim. Selama ni aku diam membisu seribu bahasa kau hina, fitnah, herdik, cerca keluarga aku. Hina aku. Pukul aku separuh nyawa. Kau ambil parang ketak kat leher aku. Nak sembelih aku. Tapi hari ini Allah swt beri aku kekuatan untuk bongkarkan kebenaran. Setahun perkahwinan kita. Dalam tempoh itu aku di pukul bagaikan binatang berkali2 tanpa belas kasihan langsung sehingga anak sekecil adam yg baru 2 tahun merayu melutut kat kaki kau untuk berhenti pukul aku. Sampai pecah gusi anak aku kau tendang wahai suami dayus. Kau pukul aku guna besi buai. Kau campak aku dari ruang tamu ke dapur. Kau hempas kepala aku dgn laptop. Kau pijak perut aku masa aku dalam pantang anak kedua. Kau paksa aku layan nafsu binatang kau. Sampai aku terpaksa buat opret sebab luka pd faraj aku. Masa mengandunh kau duduk atas perut aku yg dh 7 bulan lepas tu cekik aku. Yang lebih kejam kau main dgn betina kat luar siap rakam fan balik tunjuk pada aku. Betapa kejamnya kau wahai suami tak guna. Nafkah kau bagi rm200 lepas tu kau minta balik. Kau paksa aku hisap KON*K anak aku Adam depan kau. Paksa aku jilat tapak kaki kau lepas aku dibelasah seperti anjing. Kau main aku macam pelacur. Allahuakbar. Terlalu banyak penderitaan yang kau beri pada aku selama setahun aku jadi isteri kau yg bodoh. Kau kunci aku dan anak dlm rumah bila kau pergi kerja tanpa sebarang makanan. Terlalu byk peluang aku bagi pada jantan macam kau! Sampaikan skrg ni kau tuduh bapak aku culik aku & anak2. Kau cakap aku sekeluarga berajaran sesat. Kau sedar x baru 3 tahun kau masuk islam? Mengucap pun x pandai. Ngaji pun kau x tahu. Kononnya belajar agama tapi wayang di fb semata2. Main betina. Hisap batu. Pukul bini & anak. Islam mana kau ikut? Suka2 kau kafirkan bapak aku. Bapak aku pun kau panggil padil pukimak. Mak aku pun kau panggil sampah? Apa jenis menantu kau ni? 3x kau lafaz cerai tp bila di mahkamah kau siap angkat sumpah xnak ngaku. Aku silap & benar2 silap pilih kau sebagai pelindung aku. Rupanya kau manusia paling zalim & kejam di muka bumi ni. Kau pegawai SPRM tp tatatertib kau mana? Hisap batu. Mabuk. Allah menjadi saksi segala yang engkai lafaz & lakukan. Demi anak2 tak sesekali aku kembali pada kau & aku tak kan maafkan kau. Dh sebulan buat report tapi x ada apa2 tindakan diambil. Aku serah pada Allah shj.- Dipetik dari fb Shahilda Fadhil 

Semoga Puan ilda terus dilindungi dan bebas dari kesengsaran nya dan suami nya sedar akan perbuatan nya.

MARI themes

Powered by Blogger.